UPDATE : 2018.11.16 FRI 13:10
상단여백
HOME Govt/Politics
Ban files complaint at press-arbitration body on rumors

SEOUL, Jan. 4 (Yonhap) -- Former U.N. Secretary-General Ban Ki-moon filed a complaint against a local magazine on Wednesday at a press-arbitration body after it reported that Ban received bribes worth US$230,000.

Officials representing Ban said the complaint was sent to the Press Arbitration Commission, claiming the report made by the Seoul-based weekly magazine Sisa Journal was groundless.

Sisa Journal earlier reported in December, citing multiple unnamed sources, that Ban received bribes from Park Yeon-cha, a local scandal-ridden businessman, in 2005 and 2007.

Former U.N. Secretary-General Ban Ki-moon (Yonhap)

"The report is completely groundless, and we will continue to take strong actions against slanderous reports under the disguise of the verification of (presidential) candidates," Ban's officials said.

Officials said they have no plan to withdraw the complaint, adding the report has defamed Ban as well as South Korea.

While Ban has never expressed his intention to run for the presidency, the former U.N. head has been leading polls among conservative figures as a potential candidate.

According to a survey conducted by Yonhap News Agency and KBS, South Korea's top news wire and broadcaster, respectively, Moon Jae-in, former head of the Democratic Party, posted an approval rating of 21.6 percent, trailed by Ban with 17.2 percent.


Former U.N. Secretary-General Ban Ki-moon (Yonhap)Former U.N. Secretary-General Ban Ki-moon (Yonhap)

colin@yna.co.kr

(END)

Park So-yeon  edt@koeapost.com

<저작권자 © 코리아포스트, 무단 전재 및 재배포 금지>

icon인기기사
기사 댓글 0
전체보기
첫번째 댓글을 남겨주세요.
여백
여백
여백
Back to Top